תרגילי יוגה למתחילים – 15 דק' לפתוח את היום!

תרגילי יוגה למתחילים - 15 דק' לפתוח את היום!

ליוגה אין גיל, רוב האנשים שמעו על יוגה בצורה כזאת או אחרת , חלק אומרים שמדובר בספורט וחלק בסוג של תרפיה , וחלקם חושבים שמדובר כלל על מדיטציה. האמת היא שיוגה היא דרך חיים שבו כל אחד מגלה את עצמו. בתהליך עצמו יש צורך בסבלנות על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. באמצעות היוגה נוכל להרגיע את הנפש ולהפיג את המתחים השורים עלינו בתקופה לחוצה כזו. ננסה להתחבר לעצמנו ולדברים שעושים לנו טוב , ואף לקחת איזה פסק זמן ממה שקורה בחוץ – זאת לא בושה להודות בכך.

תרגול יוגה יכול לעזור לנו בהפחתת מצבים בריאותיים מסויימים ולהקל על כאב מתחים ואי נוחות. ננסה להגיע ל"אני" הפנימי שלך. כל מי שלא תרגול יוגה מימיו יחליט באיזה סגנון הוא רוצה להתנסות ויסיק מה הכי טוב עבורו. התרגול יעזור לחזק את הגוף ויכין אותו לתרגילים מורכבים יותר. נתחיל מתרגילים פשוטים יחסית המיועדים לחיזוק וייציבות הגוף. פעמים רבות תרגילים אלו יעזרו לאנשים אשר סובלים ממחלות כרוניות של כאבי צוואר או ברכיים. חלק מהטכניקות יסייעו לפעימות העובר בזמן ההריון ולחיזור השרירים לכן רופאים רבים ממליצים על תרגול יוגה לאורך כל חודשי ההריון.

יש כאלה שיעדיפו להתחבר לעצמם על מנת לחוש שהם מתחברים ישירות לשקט הפנימי שלהם ולכן יעדיפו להתאמן לבד ויש כאלה שאוהבים להיות בקובוצות שם הם חשים ביטוחון עצמי אשר גורם להם להתחבר לעצמם יותר טוב מאשר לבד.

תרגילי יוגה למתחילים - 5 תנוחות בסיסיות וקלות להתחיל את היום:

1. נשימות – נשב בישיבה מזרחית ונכנס את הנשימות שלנו כ10 ד' . נסו להירגע והלקדיש את הזמן רק להתחבר לנשימה.

2. ישיבת פרפר – נחבר כף רגל לכף השניה . ננסה להוריד את הברכיים כמה שניתן לכיוון הריצפה. הישענו קדימה עם ידיים ישרות.

3. תנוחות הקוברה – תשכבו על הבטן על המזרן. תיישרו את הרגליים, בזמן שאתם מושכים את הידיים מתחת לכתפיים.

4. תנוחת העובר – שיכבו על על הגב וקרבו את הברכיים אל הבטן כשכפות הידיים מונחות עליהן.

5. תנוחת החתול – את המתיחה הזו כדאי לעשות בסוף רצף התרגילים, משום שהיא עוזרת לשחרר ולמתוח את הגוף. נעמוד על ארבע ונבצע את המתיחה הזו כ 15 שניות ברציפות.

עכשיו נסו בעצמכם וספרו לנו איך היה …

תוכן עניינים

קטגוריות
הפופולריים ביותר