זהירות, תינוק ברכב!

pexels-anastasia-shuraeva-4100813

הרפורמה החדשה

בעקבות מקרים הולכים ומתרבים של שכחת ילדים ברכב, החליטו בממשלה על חוק חדש. החל מאוגוסט הקרוב, יחויב כל אדם המסיע ברכבו ילדים עד גיל 4, להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים.

"לי זה לא יקרה"

כל הורה משוכנע, שלו, זה לעולם לא יקרה. אך הסטטיסטיקה מראה אחרת. מנתונים עולה כי בין השנים 2008 -2016 אירעו 399 מקרים של השארת ילדים ברכב, ובהם היו מעורבים כ448 ילדים (!) מדובר בסכנת חיים ממשית. החום בתוך רכב סגור, ואפילו עם חלון מעט פתוח, עלולה להגיע ל70 מעלות צלזיוס. חום קיצוני משפיע על תינוקות ופעוטות בצורה חמורה יותר מאשר על מבוגרים. מכיוון שממדי הגוף שלהם קטנים, הטמפרטורה שלהם עלולה לעלות במהירות הגדולה פי שלושה עד חמישה מהמהירות בה עולה טמפרטורת הגוף של מבוגר. אסור להשאיר ילד בתוך רכב  סגור אפילו לדקה אחת!

יד שרה – מושטים יד לעזרה

קיימים מגוון רחב של עזרים למניעת שכחת ילדים. החל מאפליקציות מתוחכמות, מצלמות נסתרות בעלות חיישנים מיוחדים וכן מכשירים אלקטרוניים יקרים ומשוכללים. ישנם גם פתרונות פשוטים יותר. בתקופה האחרונה, ארגון החסד "יד שרה" מציע לציבור הרחב, מכשיר השאלה ללא תשלום. כאשר ההורה יעזוב את הרכב בטעות ללא הילד, הוא יקבל על כך התראה מידית.

ה"טפ -צפה"

בעזרת המכשיר "טפ -צפה" ניתן יהיה למנוע את האסון הבא. המכשירים קלים ופשוטים לשימוש, עומדים בתו התקן הבינלאומי וניתנים להשאלה ללא תשלום בסניפי "יש שרה" המרכזיים.

אז איך זה בעצם עובד?

מכשיר הטפ -צפה מורכב משני חלקים. את החלק הראשון, מעין צמיד, מחברים למושב הילד. על הצמיד ישנו חיישן מיוחד המתקשר עם החלק השני של המכשיר, אותו מחברים למפתחות הרכב. בתחילת כל נסיעה עם ילד ברכב, מפעילים את החיישן, וברגע שההורה מתרחק 10 מטרים מהרכב, החיישן המחובר למפתחות הרכב יחל להשמיע צפצוף חזק. בצורה זאת גם אם חלילה ההורה שכח את הילד ברכב, המכשיר מיד מסב את תשומת ליבו לכך, והאסון הנורא שיכול היה להתרחש – נמנע.

תוכן עניינים

קטגוריות
הפופולריים ביותר