איך עושים מדיטציה בקלי קלות ובלי ניסיון קודם?

איך עושים מדיטציה

ברוכים הבאים למאמר נוסף מבית "הפוסטיאדה"
מוכנים?
קחו נשימה עמוקה, ובואו נתחיל:

מה זה מדיטציה?

מדיטציה זהו שם מונח כללי, לכל תחום החקר העצמי, כל טכניקה שמתמקדת ב"מחשבות" קשורה לכך בישירות או בעקיפין. במדיטציות אנחנו לומדים להכיר את עצמנו, את המחשבות שלנו, ולהתחבר ל"אני הפנימי".

למה עושים מדיטציה?

רבים חושבים שהמטרה הסופית של כל טכניקות המדיטציה, הם להוביל אותנו אל עבר "הארה" (שזו מילה גבוהה וססגונית ל"אושר עילאי"), אבל האמת היא שלא חייב להגיע להארה כדי שהמדיטציה שלכם תעשה לכם טוב, ב10 השנים האחרונות עשיתי אינספור מדיטציות אשר עשו לי סדר מחשבתי ושחרור ממטענים רגשיים שהקשו עליי, בין אם מדובר בנושאים יחסית גדולים כמו "התחלת/סוף מערכת יחסים כלשהי", ובין אם מדובר בנושאים יחסית קטנים יותר כמו "איך הכי נכון לי לנהל את שגרת הבוקר/הלילה שלי"… מדיטציה יכולה לעזור בכל נושא בחיים שלכם, ולהוביל אתכם לאושר בכל תחומי החיים.

איך עובדות טכניקות שונות של אנשים שעושים מדיטציה?

הרבה אנשים טועים ומדמיינים רק תמונה ויזואלית אחת – נזיר טיבטי יושב בהרים בתנוחת ישיבה מזרחית… אבל האמת היא שאין שום דרישה להיות נזיר טיבטי, אין חיוב להיות בהרים, ואפילו לא חייבים לשבת בישיבה מזרחית, וכל הדברים האלו, לא קשורים בכלל (אפילו לא קצת) בטכניקות המדיטציה השונות.

מה שמבדיל בין טכניקות מדיטציה, זה מה שקורה בתוך המוח שלכם – לא לחשוב? כן לחשוב? על מה לחשוב? לכמה זמן לחשוב? השאלות האלו ועוד זה מה שמפריד בין טכניקות המדיטציה, כשהמפורסמות ביותר הן:

* לא לחשוב על כלום

* לחשוב רק מחשבה אחת, לאורך זמן

* לחשוב רצף של מחשבות חיוביות בלבד

* לחשוב הכל, מה שבא מבורך

איך עושים מדיטציה?

מה לא מומלץ לעשות:

הרבה יפיי נפש יתנו לכם את העצה הגרועה ביותר בעולם: צאו לטבע ותתחייבו למדיטציה של 10 שעות רצוף. האמת? או שלא תעשו את זה בכלל, או שתתחילו ותפרשו באמצע, מודעות עצמית זה חשוב (אפרופו מדיטציה) ולכן חייב להתאים את עצמכם לרמה שלכם! בתור התחלה, המלצה הרבה יותר נכונה היא מדיטציית 60 שניות.

האם יש לכם דקה אחת פנויה כדי להשקיע בעצמכם? נשמע כיף?  האם תרצו לעשות מדיטצייה של דקה בסוף קריאת המאמר הזה?

מה כן מומלץ לעשות?
ישיבה:
העצה הטובה ביותר לדעתי, היא הרבה יותר פשוטה – תשבו באיזו תנוחה שנוחה לכם, הייתי ממליץ להתחיל או מישיבה מזרחית (בתנאי שזה נוח, ועדיף משענת לגב) או בישיבה רגילה על כסא… ההמלצה היא לא להזיז את הגוף כדי שכל הפוקוס והריכוז שלכם ילך למחשבות. (למתחילים עדיף לא לשכב אלא לשבת)
מוזיקה:
מוזיקה משפיעה עלינו רגשית, אין אדם שלא אוהב מוזיקה, לכן הייתי ממליץ לנגן משהו ברקע – בתנאי שזה Instrumental (ללא מילים), מוזיקה עם מילים גורמת לנו לחשוב על מה שהזמר מדבר עליו, בעוד שמוזיקה ללא מילים מאפשרת לנו לחשוב על מה שבא לנו, ויוצרת "חופש מחשבתי" רחב יותר. אפשרויות של סגנונות מוזיקה מומלצים הם: ChillStep, Tibetan Music, Pantam, Instrumental Jazz, Instrumental Hip Hop (באמת שאין שום בעיה עם מוזיקת פופ / היפ הופ, לי אישית זה מאוד נעים, בתנאי שזה ללא מילים)
מחשבות:
הטכניקה הנעימה ביותר למתחילים, זה כל מה שסובב סביב: התבוננות חיצונית במחשבות שלי. בטכניקות האלו אנחנו רוצים לזכור שמחשבות מגיעות, ומחשבות הולכות, אין להם שום משמעות רלוונטית, ואנחנו בשליטה מלאה בנוגע למה שאנחנו רוצים לחשוב… זאת טכניקת מחשבות חשובה מפני שברגע שאתם שולטים במחשבות שלכם, אתם שולטים על החיים שלכם, וזה מאפשר חופש מחשבה רחב יותר, שמוביל לחופש עשייה רחב יותר. שעמום יכול להפוך לשלווה, פחד מאי-ודאות יכול להפוך לסקרנות, וחולשה מסויימת יכולה להפוך לרצון להשתפר.
התבוננו במחשבות שלכם במשך 60 שניות (בערך) כאילו שהם לא שלכם.

השאלה החשובה ביותר:

האם קראתם את המאמר הזה כי משעמם לכם? או קראתם את המאמר כי אתם רוצים ללמוד?
אם אתם באמת רוצים ללמוד, אין דרך טובה יותר מאשר החווייה עצמה!
אבל… זה ידרוש ממכם דקה אחת שלמה, האם אתם מוכנים להשקיע בעצמכם דקה אחת?
טיפ חשוב – אם תאמרו "אחר כך", זה בטוח לא יקרה.
סיכום – Just Do It (אפילו רק 60 שניות, עכשיו)

מקווים שנהנתים מהמאמר הזה מבית הפוסטיאדה, ואנו מאחלים לכם להרגיש בריאים, מצליחנים, ומאושרים. שיהיה לכם בהצלחה בקבלת ההחלטה לעשות מדיטציה כאן ועכשיו, למשך דקה אחת בלבד.

תוכן עניינים

קטגוריות
הפופולריים ביותר